Rosébier een belofte voor vrouwen

Rosébier een belofte voor vrouwen

Rosébier kan deze zomer wel eens gaan uitgroeien tot een topper. Veel brouwers hebben hier hoge verwachtingen van, zo meldt het Centraal Brouwerij Kantoor. De vraag naar Rosébieren vertoont een stijgende lijn.

De brouwers spelen onder meer met Wieckse Rosé, Hoegaarden Rosé en Gulpener Rosé in op deze trend. 'Wieckse Rosé geldt nu al als een groot succes’’, stelt Elise Bomhof van Heineken. Rosébier richt zich, meer dan andere bieren, op vrouwen.

De bierconsumptie daalt in Nederland per hoofd van de bevolking overigens al sinds 1990. Nederlanders dronken in 1990 90 liter per capita. In 2006 ging het nog maar om 77,4 liter per hoofd van de bevolking, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Brouwerij Kantoor.

De brouwers weten de schade te beperken door het introduceren van producten die meer waarde hebben dan gewone bieren, zoals speciaalbieren en tapsystemen voor thuis zoals BeerTender en PerfectDraft.