Van die 1 miljoen werknemers eet driekwart ook werkelijk een stukje Werkfruit. Gemiddeld eet een werknemer 5,1 stuks fruit per week. Meer dan de helft van de deelnemende bedrijven biedt het gratis aan. 90 procent van de bedrijven waardeert de actie goed tot zeer goed. Dat heeft het GroentenFruit Bureau bekend gemaakt.
Op jaarbasis gaat het om 138 miljoen stuks fruit, waarvan naar schatting 55,2 miljoen appels. Omgerekend komt dit neer op een jaarlijkse fruitomzet van € 51 miljoen, waarvan ruim € 20 miljoen alleen al aan appels. Geen slecht resultaat voor een financiële inspanning van € 293.800 over een periode van drie campagnejaren, vindt het GroentenFruit Bureau.
Het afgelopen jaar zijn er, ondanks de recessie, ruim 3.800 bedrijven die Werkfruit aan hun werknemers aanbieden bijgekomen. Door de campagne is het aantal geregistreerde aanbieders van Werkfruit bovendien gestegen naar ruim 190 leveranciers.
'Een geweldige conversie: elke campagne-euro, die in de drie campagnejaren werd geïnvesteerd in de campagne ‘Appel, vrucht van alle plezier’, heeft geresulteerd in 188 extra appels met een extra appelomzet van ruim € 70', aldus het Bureau. Van het budget werd 50 procent door de EU bijgedragen en 50 procent door de groente- en fruitsector.
Zie ook: 'Resultaten campagne Werkfruit later bekend'
Meer bedrijfscatering