nieuws

Sodexho over op nieuwe huisstijl

Catering

Sodexho heeft de nieuwe kleurrijke huisstijl met succes geïmplementeerd. De oude voorraad aan uitingen is zo goed als op. De (nieuwe) slogan ‘Making every day a better day’ slaat aan.

Sodexho over op nieuwe huisstijl

De opvallendste onderdelen in de kleurrijke nieuwe huisstijl zijn de lintjes, het wenskaartje en het Sodexho-logo. (zie foto) De meer dan dertig verschillende logovarianten zijn overboord. Ook heeft Sodexho onder haar naam een eigen lettertype laten ontwerpen.

In tegenstelling tot de naamsverandering in 2001 worden alle uitingen nu niet binnen een etmaal vervangen. Het ‘oude’ materiaal is nu ongeveer vervangen. Sodexho Nederland heeft bewust de Engelse slogan (ofwel tag line) omarmd ‘Making every day a better day’. De cateraar vindt de Nederlandse versie ‘niet lekker klinken’. In België wordt deze net als de Franse tekst wel gebruikt.

De huisstijl is concernbreed (76 landen) doorgevoerd. In de loop van dit jaar krijgen alle landen ook een compleet nieuwe website. Er is voor alle landen gekozen voor een zelfde uiterlijk en nagenoeg identieke informatie.

Reageer op dit artikel