Wakker Dier organiseert andermaal Eetgeendierendag

Wakker Dier organiseert andermaal Eetgeendierendag

Wakker Dier is de campagne gestart voor de tweede 'Eetgeendierendag'. Wakker Dier wil dat 4 oktober dé dag wordt dat heel Nederland geen dieren eet. Volgens Wakker Dier doen diverse bedrijven in ons land met de actie mee.

Grote bedrijven als Nuon, Volgens Randstad, Siemens, Toyota en Tatasteel serveren vleesloos in hun bedrijfsrestaurant. Ook diverse bedrijfscateraars doen actief mee met EetGeenDierenDag. Zo serveert ISS catering bijna geheel vegetarisch (op vleeswaren na) voor veertienduizend lunchgasten. Kragtwijk catering serveert geheel vegetarisch aan dertienhonderd lunchgebruikers en cateraar Albron heeft haar opdrachtgevers opgeroepen om mee te doen.
Ongeveer zestig bedrijven, waaronder PWC en Heineken met gezamenlijk ongeveer zesduizend lunchgasten, zouden aan de oproep gehoor hebben gegeven. Wakker Dier heeft dit weekend ook de publieksprijs gewonnen van de NRC Charity Award. De advertentie ‘plofkip, het best bewaarde supermarktgeheim’ kreeg de meeste stemmen van alle 255 inzendingen. Hiermee wint Wakker Dier acht pagina’s advertentieruimte in de NRC. Die zal volgens de organisatie volledig worden ingezet tegen supermarkten die plofkip in de aanbieding hebben.