Ffc lanceert nieuw kinderconcept

Ffc lanceert nieuw kinderconcept

Formulebeheerder ffc (franchise friendly concepts) lanceert maandag 5 mei haar nieuwe kinderconcept, dat zal worden geïntroduceerd bij de formules Cookers, Kwalitaria, Vork en Smulwereld.

Het concept is opgezet rondom de karakters Lika en Timo, en zal op den duur een gezonder eetpatroon bij kinderen moeten stimuleren. ‘Met Lika & Timo willen we op een verantwoorde manier omgaan met onze kindermarketing’, aldus ffc.

‘In de eerste fase zullen we de consumentjes kennis laten maken met Lika en Timo en zal er nog niet veel inhoudelijk veranderen aan de kindermenu’s. In de tweede en derde fase gaan we met Lika en Timo ook een gezondere levenstijl promoten. Denk daarbij aan sportieve activiteiten voor kinderen, maar ook aan gezonder eten, bewegen, kookworkshops en dergelijke.’

'Frietje moet kunnen'

Ffc stapt niet af van het frietje en snack in de kinderbox want: ‘een frietje op zijn tijd moet kunnen. Maar wij vinden het ook belangrijk dat kinderen gezond eten en voldoende bewegen’, aldus ffc.

Lika en Timo wonen in het wereldje Habbekrats, waar ze allerlei avonturen met hun hondje Makki, Bakker Plum en vriendjes Spike en Girly beleven. Deze avonturen kunnen worden gevolgd op de website Likaentimo.nl en er is een dvd met leerzame spelletjes en filmpjes die gemaakt zijn in samenwerking met een onderwijsinstelling.

In de winkel worden de figuurtjes gebruikt om de kinderbox aan te prijzen. Lika en Timo zullen ook een belangrijke rol gaan spelen in het promoten van beweging en gezond eten.

Meer ffc berichten: