Ras-patat komt met actie speciaal voor cafetaria

Ras-patat komt met actie speciaal voor cafetaria

Aviko gaat de verkoop van Ras-patat in de cafetaria ondersteunen met een 'I love Ras' promotieactie. Het doel is om de naamsbekendheid te vergroten en zo meer consumenten tot fan te maken van de speciale frites.

‘In delen van Nederland kent de gemiddelde consument het merk nauwelijks’, zegt marketing manager Dick van der Aart over de speciale frites. Daar wil Aviko verandering in brengen want de van aardappelvlokken gemaakte frites heeft een schare echte trouwe fans. Die groep kan volgens Van der Aart veel groter worden.

Consumenten die de Ras-frites niet kennen kunnen straks samen met een Ras-liefhebber gratis kennis maken met de speciale patat. Daarvoor komen vouchers die cafetariahouders bij een portie Ras weg kunnen geven. ‘Daarmee kan een liefhebber bij aankoop van en portie Ras een ander op een gratis patatje trakteren. ‘Uiteraard wordt de cafetariahouder daarvoor gecompenseerd’, aldus Van der Aart. De actie wordt ondersteund met onder meer een Facebookcampagne

Vorige week rees er een boel commotie rondom Ras-patat. Die bleek, tot ergernis van onder meer de Vereniging van Professionele Frituurders (ProFri) sinds enige tijd te koop te zijn in de supermarkt. Reacties, waarvan veel op Twitter, toonden dezelfde sentimenten die ook wel gekoesterd worden jegens een merk als Mora. Aviko reageerde direct dat er een speciale promotieactie voor de cafetaria klaar lag.

In Snackkoerier 24 van 14 december meer over de plannen met Ras-patat.