Choco Kebab en Crêpeaffaire naar Nederland

Choco Kebab en Crêpeaffaire naar Nederland

Het formulehuis Fun Food Nederland haalt Choco Kebab en CrêpeAffaire naar ons land. Fun Food is ook verantwoordelijk voor de formules Multivlaai en Jamin. Choco Kebab is in te passen in bestaande cafetaria's of ijssalons.

De eigenaren van Fun Food, Kees Hermans en Maarten Steinkamp, willen meer retailmerken en concepten naar Nederland brengen. Cafetaria's en ijssalons kunnen ook Choco Kebab gaan verkopen.

Choco Kebab is een concept met als belangrijkste ingrediënten chocolade, een warme pita, siroop en slagroom. In een gekoeld meubel draait een 'kebab' van chocolade rond. Met een speciaal mes wordt vervolgens de Cremino-kwaliteitschocolade in schilfers van de rol geschaafd. Deze worden in de warme choco pita gedaan, aangevuld met siroop, slagroom en eventueel andere toppings. Choco Kebab is nu al in een aantal Multivlaai-vestigingen aanwezig als shop-in-shop.

Vijftig eind dit jaar

'Alleen al eind dit jaar zullen er vijftig verkooppunten zijn van het concept in Nederland', zegt Maarten Steinkamp van het formulehuis. Choco Kebab wordt op tal van manieren gepresenteerd: als stand-alone, geïntegreerd in een bestaand winkelconcept (bijvoorbeeld in een ijssalon, in een cafetaria of als aanvulling op een cateringconcept) en als een mobiele 'outdoor' unit. Choco Kebab zit al in: Amsterdam (2x), Den Haag (2x), Kampen, Veldhoven en Maarssen. Daarnaast zijn er twee mobiele units onder de vlag van Choco Kebab actief. Eind september wordt Choco Kebab nog geopend in Diergaarde Blijdorp, MarktHal Rotterdam (2x), Spijkenisse en Bazaar Beverwijk.

Crêpeaffaire

De introductie van Choco Kebab in Nederland door Fun Food Nederland valt samen met de komst van Crêpeaffaire, een concept dat in Engeland snel groeit met nu 20 vestigingen op vooraanstaande locaties. 'Medewerkers bereiden de crêpe, gemaakt van biologisch meel, in het zicht van de gasten en beleggen deze met verse ingrediënten, zoet en hartig', legt Steinkamp uit.

Crêpeaffaire is een zogenoemd frontcooking concept dat (op high traffic locaties) overal is te plaatsen. De eerste vestiging in Nederland opent zeer binnenkort.

Over de eigenaren
Kees Hermans en Maarten Steinkamp waren beiden actief in de platenindustrie (onder meer bij BMG International en Sony BMG). 'In de muziekindustrie hebben we geleerd hoe je zangers en hun nummers, maar ook merken en concepten beroemd maakt. Deze achtergrond helpt ons nu om van Fun Food Nederland een succes te maken', aldus Steinkamp. Binnen Fun Food Nederland wordt gefocust op het aantrekken, ontwikkelen en opbouwen van aansprekende en exclusieve merken, die of via bestaande winkelformules of via nieuwe exploitatievormen worden uitgerold in Nederland. Daarbij wordt altijd eerst gekeken hoe de eigen bestaande winkelformules Jamin en Multivlaai met de concepten kunnen worden versterkt.'