Souflesse behoudt exclusiviteit

Souflesse behoudt exclusiviteit

De Souflesse, de kaassoufflée van fabrikant Swinkels Snackery & Backery uit Cuick, blijft exclusief beschikbaar enkel en alleen voor het horecakanaal.

Dat garandeert directeur Ton van der Aa van dat bedrijf.
Vanuit het retailkanaal wordt flink aan het product getrokken. Bekende winkelketens willen de kaassnack van Swinkels graag in de diepvries presenteren maar Van der Aa heeft daar om meerdere redenen geen zin in, ook al zou Swinkels er flink extra omzet mee genereren.

Missionaris
'Wij hebben heel veel moeite moeten doen om de Souflesse een plek in de cafetaria te geven. Het was bijna missionariswerk. Cafetaria in, cafetaria uit en maar hopen dat de uitbater overstag ging. Dat lukt nu, daar krijgen we succes mee. En dan zou het heel dom zijn om nu voor de korte termijn onze exclusiviteit overboord te gooien omdat de supermarkten er naar vragen. We willen dit product graag uitbouwen. Maar alleen samen met de horeca', aldus de directeur.
'Bovendien zijn we hier heel erg trots op dit product. En het is een verhaal van baas in eigen huis willen blijven. Als we deze snack in de supermarkt neerleggen zit je vanaf dat moment bij de retailers in de tang. Dat willen we niet.'
Bij de foto: het productieproces van de Souflesse nadert de afronding. De snacks zijn klaar en worden diepgevroren in dozen verpakt.