Vanaf maandag waarschuwt Wakker Dier op metrostations in Rotterdam en Amsterdam voor het dierenleed achter de emmers vol met kip.
Liegebeestprijs
KFC, dat in Nederland tientallen vestigingen heeft, ontving eind vorig jaar al de Liegebeestprijs van Wakker Dier. De keten zou het publiek het meest misleiden door gebruik te maken van plofkip, terwijl op de site van de onderneming de slogan: 'Don't worry, eat happy' valt te lezen.
Kip
In een reactie geeft KFC aan dat het zeer zorgvuldig omgaat met haar kippen. 'Wij kopen ons kippenvlees uitsluitend bij gecertificeerde leveranciers die onderworpen zijn aan de strenge kwaliteitscontroles', zo laat het bedrijf weten.
Reactie KFC
De restaurantketen benadrukte dat KFC dierenwelzijn zeer ernstig neemt en daarom alleen samenwerkt met toeleveranciers die de wettelijk voorgeschreven EU-richtlijnen hierover in acht nemen.
McDonald's
Eerder voerde Wakker Dier al campagne tegen de kipnuggets van fastfoodketen McDonald’s. McDonald’s zei in een reactie daarop dat Wakker Dier een ernstig vertekend beeld schetst over hun kip
Horeca
Wakker Dier richt momenteel haar pijlen op de horeca, waar volgens de dierenwelzijnsgroep nog volop plofkip wordt verkocht.