Domino's Pizza kent recordgroei

Domino's Pizza kent recordgroei

Domino's Pizza Enterprises Limited (DPE), moederorganisatie van Domino's Pizza Nederland maakte bekend een recordjaar te kennen.

Het record bedraagt 122% EBIDTA winstgroei in Europa, dankzij significante organische groei, technologische innovatie en een sterke groei in het aantal geopende vestigingen, met Nederland & België als koplopers met 37 nieuwe winkels.

Veel nieuwe zaken in Nederland

In totaal werden in Europa 64 volledige nieuwe Domino’s winkels geopend, waarvan dus 37 in Nederland en België. Aankomende maand kijkt Domino’s uit naar het openen van de 200ste vestiging in Nederland. Nieuw zijn de zogenaamde sit-in vestigingen waarbij de nadruk niet enkel ligt op het afhalen en bezorgen van heerlijke pizza’s, maar waarbij de klant ook in de winkel gezellig kan aanschuiven.

Online pizza-verkoop steeg 44%

Vooral op digitaal vlak laten Nederland en België sterke cijfers zien. Domino’s online pizza verkoop steeg 44% in Nederland versus vorig jaar en in België zelfs 125%. Domino’s ‘’OneDigital’’ aanpak is een belangrijke groeifactor voor Domino’s. 'Via technologie geven we de klant meer gemak en volledige controle over het bestel- en afleverproces', aldus André ten Wolde, CEO Domino’s Pizza Benelux.

Ruim 90% van de bezorgomzet bij Domino’s in Nederland komt reeds online binnen, een record binnen de branche. Domino’s Nederland loopt hiermee voorop in de wereld.

Innovatieve introducties

Ook in bredere zin is Domino’s koploper als het gaat om innovatieve introducties en technologische vooruitgang. Zo introduceerde ze recent als eerste bestellen via SMS, zodat iedereen makkelijk een favoriete pizza via mobiel kan bestellen. Eerder lanceerde Domino’s ook als eerste de Domino’s Pizza Tracker als wearable via de Apple Watch. Andere baanbrekende innovatie is de ontwikkeling van DRU, Domino’s Robotic Unit, ’s werelds eerste autonome bezorgrobot.

Komende maanden is Domino’s druk bezig met de landelijke uitrol van de GPS Tracker om de veiligheid van de bezorgers nog beter te garanderen en klanten te verheugen met een supernauwkeurig bezorgtijd, die landelijk minder dan 21 minuten bedraagt.

Domino’s maakt zich ook sterk om de duurzaamheid van de business te verbeteren. In een steeds groter aantal Domino’s vestigingen wordt met elektrische scooters en – fietsen bezorgd en dit aantal groeit snel. Ruim 30% van de Domino’s bestellingen in Nederland gebeurt reeds met e-bikes, en de doelstelling is om tegen eind 2016 de teller op 50% te hebben.