artikel

Horeca Top 100 2018 nummer 46: Febo

Horeca 778

Dennis de Borst directeur/eigenaar van Febo moet een kleine omzetdaling noteren. Per saldo zijn er in 2017 ten opzichte van 2016 twee Febo’s minder in Nederland.

Horeca Top 100 2018 nummer 46: Febo

Zaken die in 2017 dicht gingen: de locatie aan het Damrak in Amsterdam, en ook in Enschede sloot de vestiging zijn deuren. Bij de Amsterdamse vestiging liet de verhuurder in de rechtszaal een einde maken aan het huurcontract, hij verwijt de exploitant het veroorzaken van brand in 2012. De vestiging in hartje Tilburg werd afgelopen jaar getroffen door een brand en is nog steeds niet heropend. Er kwamen ook acht nieuwe locaties bij en een tweede Drive in Wormerveer.

Voor 2018 rekent De Borst op vier tot vijf nieuwe locaties voor de unieke snackmuren van Febo. Daarnaast gaat hij Febo Drive uitrollen in franchise. Bijbehorende investering: €1,1 miljoen. Daarnaast zet hij in op het versterken van de naam Febo en het vergroten van het marktaandeel. De nieuwe eigen webshop met heuse Febo-merchandise moet hieraan bijdragen. Febo verkoopt bijvoorbeeld een eigen T-shirt met steekzakken aan de voorzijde en dit noemen ze dan een ‘geïntegreerd warmhoud-compartiment en handige afveeg zone.’ Of wat denk je van ouderwetse rode slippers met op de ene voet FE en op de andere BO. Verderop in deze uitgave een interview met De Borst over alle plannen.
Febo.nl

Vestigingen: 73
Omzet: €39,9 miljoen (€40,3 MLN) – 1,0%
Rapportcijfer: 9 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 8%

Bekijk hier de complete Horeca Top 100 2018