artikel

Data Meets Hospitality – waarom je bij dit evenement móét zijn

Horeca 287

Het horecalandschap is volop in ontwikkeling. Van gepersonaliseerde marketing en menu’s, tot keukentechnologie en het implementeren van strategieën op basis van data. Zaken maken steeds meer gebruik van hun technische kennis om de concurrentie voor te blijven in de altijd competitieve horecasector. Wat is het belang van data en hoe krijg je 50% korting op tickets voor hét horecadata-evenement van het jaar?

Data Meets Hospitality – waarom je bij dit evenement móét zijn

Maak jij al optimaal gebruik van de technologie en data in jouw horecazaak? Je beschikt namelijk over meer data dan je denkt. De apparaten die je dagelijks gebruikt kunnen een schat aan informatie bieden.

Dit gaat verder dan verkoop- en klantdata: iedere bestelling die werknemers opnemen, ieder gerecht dat ze aanpassen, en iedere betaling die ze afhandelen creëert data.

Data van social media

Ook social media, zoals elke recensie op Yelp, likes op een Facebook-bericht en iedere retweet op Twitter genereert waardevolle informatie. Zelfs factoren als het weer en het seizoen tellen hier mee. Dit zijn gegevens die je los van elkaar niet veel vertellen, maar waarvan je – door ze te combineren – enorm veel kunt leren over de business en de zaken ervoor staan.

Door jezelf te onderwijzen over data en deze vervolgens slim toe te passen kun je je service perfectioneren, de tevredenheid onder gasten verhogen en de winst maximaliseren.

Gebruiken maken van data

Uit recent onderzoek onder ruim 3500 horecaondernemers in Nederland en België blijkt dat 79,5% het er over eens is dat data de sleutel tot succes is in de huidige markt. 98,5% van de respondenten is dan ook geïnteresseerd om meer te leren over het gebruik van data om zo hun business te optimaliseren.

Om die reden organiseert Lightspeed voor het tweede jaar op rij Data Meets Hospitality. Dit is hét event voor horecaprofessionals die hun onderneming willen voorbereiden op de toekomst.

Data Meets Hospitality 2019

Data Meets Hospitality biedt restaurateurs, hoteliers, caféhouders en andere horecaondernemers praktische tips en handvatten om met data aan de slag te gaan op het gebied van marketing, werknemers, gasten en service.

Dit jaar vormen de volgende vier thema’s de rode draad:

  • Marketing – Hoe pas je datagedreven marketing toe in je onderneming? Hoe gebruik je social media en review sites in jouw voordeel?
  • Personeel – Welke data kun je gebruiken om je werknemers efficiënter in te zetten en een betere grip te krijgen op hun prestaties?
  • Klanten – Hoe verkrijg je bruikbare inzichten over je gasten?
  • Service – Hoe voldoe je aan de groeiende service behoeften van je gasten?

Na Data Meets Hospitality 2018 gaf 81.3% van de bezoekers aan beter inzicht te hebben in hoe data hun bedrijf verder kan helpen, en toonde 93.4% van de bezoekers interesse in een volgende editie. Ook dit jaar kun je weer inspirerende sessies van topsprekers uit het vak, de laatste trends in de Horeca Experience zone, foodtrucks en drankjes (all-in) en een afsluitende Network Party verwachten.

Korting voor lezers Misset Horeca

Wil jij leren wat de voordelen van data zijn voor jouw onderneming? Kom 17 juni naar Data Meets Hospitality in Antwerpen. Lezers van Misset Horeca (partner van het event) krijgen 50% korting op hun tickets!

Dit artikel is gesponsord door Lightspeed.

Reageer op dit artikel