Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse tak van de HSMAI, de Hospitality Sales & Marketing Association International, ter gelegenheid van het symposium ‘Hoe werkt het internet als distributiekanaal voor de hotellerie?’ Behalve Bookings werden ook de sites expedia.com, galileo.com, holland.com en lastminute.com getest. Ten behoeve van het onderzoek bezocht HSMAI de websites drie keer. Naast duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid maakten de sobere no-nonsense opzet en de afwezigheid van reclame-uitingen bij Bookings indruk.
Bezoekers hadden bij www.bookings.org de minste tijd nodig om de gewenste informatie op het scherm te krijgen en een reservering te maken. De buttons op de homepage geven duidelijk aan wat je waar kunt vinden. Maximaal zijn acht klikken nodig om een hotel te reserveren. Het Nederlandse Bookings is een van de Europese marktleiders op het gebied van on line hotelreserveringen. De database van Bookings bevat meer dan 16.000 onafhankelijke (inter)nationale hotels en hotelketens.