Kloosterhuis kenmerkt vijf gasttypen (kenners, herkenners, verkenners, miskenners en ontkenners) en omschrijft de eigenschappen per type.
Kenners: 4 procent
Bezoeken vaak restaurants en zijn kritisch en lastig.
Herkenners: 10 procent
Gaan vaak uit eten, zijn grillig, verlangen respect en willen herkend worden.
Verkenners: 40 procent
Deze groep begint uit eten te leren waarderen. Ze proberen wat uit en vormen een groeiende potentiële markt.
Miskenners: 44 procent
De miskenners komen alleen in de horeca door feestjes en bruiloften en zijn een grote potentiële groeimarkt.
Ontkenners: 2 procent
Deze groep gaat principieel niet uit eten of drinken.
Dit nieuws kunt u ook per e-mailnieuwsbrief toegestuurd krijgen. Wilt u onze nieuwsberichten iedere maandag en woensdag in uw mailbox ontvangen? Meld u dan hieronder aan als abonnee van de gratisHorecanieuwsbrief van Zibb.nl/horeca.