Veel reacties op neergang 'pretbiertje' Zinniz

Veel reacties op neergang 'pretbiertje' Zinniz

Het einde van Zinniz maakt veel tongen los. Sinds begin deze maand heeft Grolsch het trendy-biertje laten inslapen, omdat het niet meer levensbaar was. Voor de één een grote verrassing, voor de meeste een abc'tje. Enkele reacties op een rij.

‘We hebben ons huiswerk goed gedaan’, verdedigt woordvoerder Coen Thönissen van Grolsch in Adformatie het besluit. ‘Door de recessie is het toekomstperspectief omgeslagen. Het drinken van mixdrankjes en pretbiertjes in het uitgaansleven neemt drastisch af. Het is ons niet gelukt en dan moet je een rationeel besluit nemen.’

Mark de Witte, managing director van Bacardi-Martini Nederland, vindt de opmerking van Thönissen onzin. ‘Wat een zielige reactie van Grolsch om de mixdranken erbij te halen. Het zijn twee verschillende markten. Zinniz is vanaf begin af aan niet succesvol geweest.’

Ook Jan Hemmer, directeur van het bierreclamemuseum, veegt de vloer aan met het doodgeslagen biertje. ‘Zinniz, dat heb ik één keer geprobeerd. Maar dat had met bier helemaal niets te maken. Dat was limonade.’

‘Ik ben echt verbaasd dat ze het van de markt halen’, meldt Rob Verhaart, creative director van TBWADesigners Company. Verhaart zat een maand geleden nog in de jury om via een publieksprijsvraag het winnende logo te kiezen. ‘De reacties waren redelijk succesvol. We kregen zo’n achthonderd inzendingen. Het gekozen logo zal het daglicht niet zien.’

Wat is er volgens u misgegaan met Zinniz? Meld het in ons forum Discussiepunt. (klik hier)