KLM vernieuwt cateringconcept voor economy class op Europese vluchten

Vanaf 30 november kunnen passagiers in de economy class op Europese vluchten van KLM weer een wijntje of een biertje gebruiken. De maatschappij komt met een nieuw cateringconcept dat tot stand is gekomen na diverse onderzoeken onder passagiers en in overleg met diverse fabrikanten. Met de aanpassingen is de catering ook meer in lijn met het Europese economyproduct van Air France, aldus KLM.

Naast de terugkeer van alcoholische dranken zijn er verschillende A-merken in het assortiment opgenomen. Zo worden naast de Bertolli-sandwich, die al op een aantal Europese vluchten wordt geserveerd, bijvoorbeeld ook Old Amsterdam- en Maaslander-kaas aangeboden.

De Economy passagiers op vluchten langer dan 170 minuten die voor 10.00 uur vertrekken, krijgen een Hero Wellness Box met onder meer een B’tween-reep, jam, een flesje Fruit2day en een warme croissant. Op extra lange Europese vluchten die na 10.00 uur vertrekken, serveert de bemanning een Heinz Box met onder meer een koude pastasalade, Cantadou-kaas en een warme slice focaccia.