Nieuwe site met 'parels van de Achterhoek

PuurAchterhoek.nl is een nieuwe website waar de 'parels van de Achterhoek' met elkaar zijn verbonden. De site biedt horecaondernemers prima mogelijkheden om in te spelen op de toenemende vraag naar gebundelde krachten om het toerisme in de Gelderse streek te verbeteren.

Dat stelt Rick Hulshof, initiatiefnemer van PuurAchterhoek.nl. De nieuwe site biedt volgens Hulshof hoteliers een extra distributiekanaal voor het optimaliseren van de bezettingsgraad. ‘Door bijvoorbeeld een hotelovernachting te verbinden met een bezoek aan een golfbaan en een schouwburg helpen wij drie afzonderlijke organisaties die voorheen ieder hun eigen marketinginspanningen moesten doen’, aldus Hulshof. Beleving, sfeer, kleinschaligheid en persoonlijke aandacht zijn de sleutelwoorden van de site.

Dat er behoefte is aan dit initiatief, bleek uit de bijeenkomst voor recreatieondernemers van juli dit jaar in Palestra te Braamt. Toenmalig Gelders gedeputeerde Aalderink sprak indertijd ook over ‘het bundelen van krachten’ en ‘de toeristische sector gezamenlijk beter promoten’. De site bevat arrangementen van logiesverstrekkers, restaurants en ontspanningsbedrijven.

PuurAchterhoek.nl heeft op dit moment een overeenkomst met pakweg twintig organisaties, waaronder onder andere het gerenommeerde restaurant De Gouden Karper in Hummelo en de eetgelegenheid ’t Raedthuys in Doetinchem. Hulshof, die zijn onderneming runt met Rianka Habraken, heeft zijn studie Economie en Consumentenwetenschappen aan de Wageningen Universiteit met de specialisatie Recreatie en Toerisme succesvol afgerond.