Goede tijden voor Duitse hotels

Goede tijden voor Duitse hotels

Hotels in Duitsland zijn in opperbest humeur. Voor het tweede achtereenvolgende jaar is de gemiddelde opbrengst per beschikbare kamer in hotels, de zogeheten revpar, gestegen. De stemming kan dit jaar alleen nog maar beter worden met het naderende WK Voetbal.

De revpar van Duitse hotels steeg vorig jaar met 1,6 procent. Dat is weliswaar een stuk minder dan de indrukwekkende 4,7 procent groei in 2004. Ook blijft het percentage achter bij de gemiddelde Europese groei van 4,3 procent. Toch zijn de geluiden in Duitsland positief. Het is immers een plus én dat terwijl een fraaie toeristenmagneet, het WK Voetbal, nog in aantocht is.

Het een en ander blijkt uit een onderzoek van Deloitte. Daaruit blijkt verder dat hotels in Spanje wel eens betere tijden hebben gekend. De gemiddelde kamerprijs nam daar af met 0,5 procent. In combinatie met een lichte toename van de kamerbezetting van 1,6 procent nam de revpar in Spanje toe met 1,1 procent.