400.000 horecamedewerkers krijgen een kroontje

400.000 horecamedewerkers krijgen een kroontje

KHN en CNV Vakmensen zetten Augmented Reality in om horecamedewerkers te bedanken voor hun inzet deze zomer. Ze krijgen een extra bedankje in de vorm van een virtuele kroon.

De zomer is een piekseizoen voor de Nederlandse horeca. De warme zomer van 2018 zorgde voor lange, drukke dagen waarop miljoenen gasten, uit binnen- en buitenland, op alle aandacht en gastvrijheid konden rekenen. En daar verdienen de ruim 400.000 werknemers in de horeca een extra bedankje voor, vinden Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en CNV Vakmensen. In de vorm van een virtuele kroon.

Horecamedewerkers worden koning en -koningin

Voor deze actie hebben KHN en CNV Vakmensen een nieuwe tool ontwikkeld: een Augmented Reality face filter dat automatisch een kroontje plaatst op het hoofd van iedereen die wordt gefotografeerd. Daarnaast krijgen de geportretteerden de titel Horecakoning, -koningin of -team 2018. De bekroonde portretten kunnen met #horecakoning en #khn worden gedeeld op social media.

Met het face filter worden horecaondernemers en -collega’s uitgenodigd elkaar te fotograferen en te bekronen. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: 'Met deze tool kunnen horecaondernemers hun medewerkers of teams bedanken voor hun inzet tijdens de warme, drukke zomer. Daarnaast hopen we dat medewerkers dit ook onderling gaan doen. En dan bedoelen we álle horecamedewerkers. Zeker ook de mensen in de keuken, de schoonmakers en op de administratie. Ook zij dragen bij aan een leuke dag of avond van onze gasten. In de horeca werk je als een team en iedereen weet hoe belangrijk die samenwerking is.'

Met deze actie willen KHN en CNV Vakmensen de trots op het vak en de kracht van teamwork een podium geven. 'Voor iedereen die nu in de horeca werkt en als uitnodiging aan nieuw talent. Werken in de horeca is topsport, zeker in de zomer, maar je doet het samen en met passie voor het vak en je gasten,' aldus Willemsen.

De actie loopt de maand oktober. Alle informatie is te vinden op de Facebookpagina van KHN en de foto’s kunnen op alle social media kanalen worden gedeeld. Daarnaast worden diverse eigen media van KHN, haar leden en CNV Vakmensen ingezet om de actie bekendheid te geven.