artikel

Dutch Hotel Award 2019 zoekt hotelteam met het succes van morgen

Hotel 832

Dutch Hotel Award 2019 zoekt hotelteam met het succes van morgen

De Dutch Hotel Award 2019 heeft als thema: het succes van morgen. Wat heeft een hotelteam nodig om dat succes van morgen te bereiken? En welk Nederlands hotelmanagementteam heeft de sleutel tot dat succes in handen en wint de Dutch Hotel Award 2019?

‘De wereld verandert snel: wat vandaag een trend is, is morgen achterhaald’, licht initiatiefnemer van de Dutch Hotel Award Francesco Monaco toe. ‘Technieken die onlangs werden geïntroduceerd blijken spoedig hopeloos ouderwets. Het boeken verliep 15 jaar geleden vooral via GDS, fax en telefoon; nu voor meer dan de helft via machtige third parties – hoewel de tendens voorzichtig neigt naar rechtstreekse boekingen.’

‘F&B outlets in een hotel waren kostenposten die vooral saaiheid uitstraalden’, gaat Monaco verder. ‘Tegenwoordig zijn bijzondere bar- en restaurantconcepten in hotels een hot item. Dus waar moet je als managementteam op inzetten om ook in de toekomst relevant – en vooral concurrerend – te zijn? Dat is waar we met de Dutch Hotel Award 2019 naar willen zoeken. Wat heb je nodig om morgen, overmorgen en volgend jaar succesvol te zijn?’

Zoektocht naar creatief hotelteam

De Dutch Hotel Award is een initiatief van Trust Hospitality en vormt een jaarlijkse onderscheiding voor het hotelbedrijf waarvan het
managementteam zich op een unieke manier onderscheidend heeft gemanifesteerd. DHA heeft tot doel de creativiteit en het professionalisme in de hotellerie te vergroten.

Alles over de Dutch Hotel Award

Alles over de Dutch Hotel Award

Voor de 16e editie van de Dutch Hotel Award is de jury op zoek naar managementteams die hun creatieve en vooral visionaire ideeën weten om te zetten in concrete strategie. Teams die de sleutel hebben tot het succes van morgen. Want dat is het thema van de Dutch Hotel Award 2019: Het succes van morgen.

‘Er zijn veel meningen over de wijze waarop de gast van de toekomst kan worden geworven en behouden’, zegt Sander Allegro, jurylid en hospitality trendwatcher. ‘Is het leggen van de focus op MVO dat het verschil maakt? Moeten we terug naar de basis van puur gastheerschap? Is technologie leidend? Moet het accent liggen op branding, ofwel ‘waar staan we voor?’. Of zijn het juist partnerships: met wie werk je samen om wat te bereiken? Ik ben enorm benieuwd naar de visie daarop van de deelnemende managementteams.’

Opvolger Novotel Schiphol

Na inschrijven brengt de jury het aantal hotelteams dat meedingt in verschillende rondes terug tot drie finalisten, die een extra opdracht krijgen. In de finale bezoekt de jury de managementteams in hun eigen hotel, waarbij elke team in exact 2 uur de resultaten van de finaleopdracht presenteert en nog één keer de jury kan overtuigen waarom zij het beste managementteam is en daarmee de winnaar van 2018, Novotel Amsterdam Schiphol Airport, mag opvolgen.

De jury

Bidroom

De initiatiefnemers van de Dutch Hotel Award, Francesco Monaco en Bas Tolmeijer, stapten vorig jaar in Bidroom, een commissieloos distributiekanaal. Bidroom is vanaf deze editie ook sponsor van de Dutch Hotel Award, en biedt alle deelnemers van de Dutch Hotel Award een gratis activatie ter waarde van €299.

De jury van de Dutch Hotel Award bestaat uit de volgende leden:

  • Bas Tolmeijer, juryvoorzitter en eigenaar van Trust Hospitality
  • Francesco Monaco, initiatiefnemer DHA en eigenaar van Trust Hospitality
  • Marjon Prummel, hoofdredacteur Misset Horeca
  • Regine von Stieglitz, voorzitter college van bestuur Hotelschool Den Haag
  • Sjuk Akkerman, sector banker leisure ING Bank
  • Bart Meinen, sales directeur horeca Heineken
  • Sander Allegro, hospitality trendwatcher en eigenaar Allegro inn-ovations
Reageer op dit artikel