Tv-serie over NH vergroot naamsbekendheid

Tv-serie over NH vergroot naamsbekendheid

NH heeft goed geboerd met het reality tv-programma Hotel, waarin een kijkje achter de schermen van NH-hotels werd gegeven. De naamsbekendheid nam flink toe en de hotelketen is door de tv-serie genomineerd voor de Sponsor Ring 2008.

Dat laat NH Hoteles weten. Het hotelbedrijf spreekt van een unieke marketingcommunicatieaanpak waarbij de naamsbekendheid is vergroot en het imago als innoverend en verrassend is versterkt.

Van 17 maart tot en met 10 juni was Hotel te zien bij SBS6. Het 60-afleverinen tellende reality tv-programma over het leven in een hotel was een samenwerking van NH Hoteles en SBS6.

Sponsor Ring 2008

Naast een gemiddelde van 260.000 kijkers per aflevering verdubbelde volgens onderzoek van NIPO/TNS de naamsbekendheid van NH Hoteles onder de beoogde doelgroepen. NH laat weten dat een fijne bijkomstigheid is dat het bedrijf nu is genomineerd voor de prestigieuze Sponsor Ring 2008.

‘Het tv-programma Hotel past bij ons’, laat Diana van Roest, Director of Marketing & Communications bij NH Hoteles, weten. ‘Het getuigt van lef dat je zo’n kijkje in de keuken geeft. In reclamecampagnes kan je proberen een mooier beeld te schappen, maar dit is de realiteit. De mensen in onze hotels maken immers voor een groot deel ons merk. Eerlijkere merkcommunicatie kan niet. Wij hebben ons duidelijk weten te onderscheiden’.

NH viel eerder op met opmerkelijke acties. Zo hield het de actie ‘Bepaal je eigen prijs’, waarbij gasten zelf bepaalden was ze voor een overnachting betaalden. Daarnaast viel NH op met graanveldreclame, waarbij vliegpassagiers bij Schiphol welkom werden geheten met tekst in een graanveld.