Boekingsites kritisch over Fletcher-stunt

Boekingsites kritisch over Fletcher-stunt

Hotels van de Fletcher Hotel Group hebben tot eind april nagenoeg een 100 procent bezettingsgraad. Dit als gevolg van de spectaculaire Kruidvat-actie. Wel zijn er kritische geluiden te horen, vooral van boekingssites.

Dat laat een zeer tevreden Rob Hermans van Fletcher Hotel Group weten. Hermans noemt de verkoop van 200.000 hotelvouchers via Kruidvat-zaken een enorm succes en zegt dat de nasleep van de actie volledig onder controle is.

‘We hebben tot mei de hotels nagenoeg helemaal vol. En dat terwijl in mei voor ons het seizoen pas echt begint. We gaan er van uit dat gasten veelal een ontbijtje erbij nemen en een dinertje nuttigen. Zo loopt de omzet op en is het mogelijk om voor 9,95 euro per persoon een bed aan te bieden’, aldus Hermans.

Tussen de stroom van overwegend positieve geluiden erkent Hermans dat er ook wel wat kritische geluiden zijn geweest. Distributiekanalen, die doorgaans Fletcher-kamers verkopen en daarvoor een commissie opstrijken, vissen nu achter het net.

BONGO-achtige concepten

Verder merkt Hermans op dat een positief bijeffect van de actie is, dat Fletcher nog meer een team is geworden dan het al was. ‘We moesten alle zijlen bijzetten en alle hotels hebben geweldig meegeholpen met het afhandelen van vragen en reserveringen. Iedereen heeft een stapje harder gelopen en wat uurtjes langer gewerkt. Echt fantastisch’.

Ondanks de volle bak de komende maanden laat Fletcher weten alweer te broeden op een nieuwe marketingstunt. ‘We denken aan BONGO-achtige concepten om restcapaciteit aan de man te brengen’, stelt Hermans, zonder op detail in te willen gaan wat exact de plannen zijn.