Landal weer in race voor prijs klantvriendelijkheid

Landal weer in race voor prijs klantvriendelijkheid

Vorig jaar wist Landal de prijs in de wacht te slepen. Voor dit jaar heeft de bungalowverhuurder tot nu toe een finaleplaats bereikt in de strijd om de titel Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Om te winnen moet Landal bedrijven als bol.com, DA, Ikea en Jumbo verslaan.

Landal is van de tien finalisten het enige bedrijf uit de hospitality branche. Overige kanshebbers op de titel zijn ANWB, ASN-bank, Etos, Gall&Gall en de Hema.

De tien genomineerden zijn eerder deze week bekendgemaakt door Market-Response. Dit onderzoeksbureau baseert zich op de meningen van 2500 consumenten. De winnaar wordt 27 september onthuld door de jury waarvan Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten', de juryvoorzitter is.

In het onderzoek staan positieve ervaringen van klanten centraal. Vijf belangrijke factoren daarbij zijn: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie.