Stinkende hotelkamer bron van ergernis

Stinkende hotelkamer bron van ergernis

Vies ruikende hotelkamers vormen voor veel reizigers een bron van ergernis, blijkt uit een onderzoek van Hampton Hotels. Rooklucht is het ergst. Veel liever ruikt men frisse lucht of schoon beddengoed. Kunstmatige luchtjes worden maar matig gewaardeerd.

Maar liefst tweederde van de respondenten geeft aan een andere kamer te vragen of geld terug te eisen als hun hotelkamer niet fris ruikt, schrijft Zakenreisnieuws.nl.

Gevraagd waar de kamer het liefst naar zou moeten ruiken antwoordde de meerderheid: frisse lucht en de geur van schoon beddengoed. 86 procent ervaart de hotelkamer alleen als schoon als deze hiernaar ruikt.

De smerigste lucht die hotelgasten in hun kamers waarnamen is rooklucht, gevolgd door de (zweet-) geur van sportartikelen.

Nieuwe auto

Uit het onderzoek blijkt dat driekwart hotelgasten vindt de dampen van gebruikte schoonmaakmiddelen soms iets teveel van het goede, sommigen krijgen er hoofdpijn van.

Naast frisse lucht en schoon beddengoed mag de kamer ruiken naar dennen of citroen (bloemetjeslucht is uit den boze!) of zelfs de geur van een nieuwe auto. Ruim de helft heeft het liefst dat de kamer zo neutraal mogelijk geurt, weet Hotel Magazine te melden.

Hampton hield het onderzoek als voorbereiding op hun nieuwe Non-Scent programma, om ongewenste luchtjes uit hun ruim 145.000 hotelkamers te weren. Daarbij wordt gebruik gemaakt van luchtverfrissers die de heersende geuren neutraliseren.