Fletcher moet voucheracties beter communiceren

Fletcher moet voucheracties beter communiceren

Fletcher gaat consumenten duidelijker informeren bij grote voucheracties zoals die met drogisterijketen Kruidvat. De hotelgroep van Chris Luken heeft dit toegezegd aan de Consumentenautoriteit na een reeks klachten.

Consumenten klaagden via Consuwijzer dat ze met de vouchers van Fletcher geen of niet de gewenste hotelkamers konden boeken tijdens de actieperiode. Ook ontving Consuwijzer meldingen over onverwachte extra kosten bij boeking.

'Voor consumenten was het bij aankoop niet duidelijk welke voorwaarden golden bij het gebruik van de voucher,' zegt de Consumentenautoriteit. 'Consumenten hebben echter recht op duidelijke informatie voordat ze tot aankoop overgaan.'

Daarnaast werd de prijs vermeld exclusief boekingskosten en toeristenbelasting. Fletcher Hotels heeft de Consumentenautoriteit nu toegezegd om bij haar acties de informatie over de beschikbaarheid van hotelkamers te verbeteren.

Zo zal duidelijker worden uitgelegd welke hotels meedoen aan de actie en dat het gedurende de actie voor kan komen dat niet alle deelnemende hotels meer te boeken zijn. Daarnaast zal bij de prijs direct worden gemeld dat deze exclusief boekingskosten van 5,00 euro per boeking en exclusief toeristenbelasting is. Voor bonnen die in winkels worden verkocht geldt dat deze voortaan vóór de aankoop kunnen worden ingezien, zodat de consument dan de actievoorwaarden kan lezen. Deze informatie moet zal Fletcher Hotels begrijpelijk en duidelijk verwoorden, zowel op de voucher als op haar website.

De Consumentenautoriteit gaat controleren of Fletcher de afspraken nakomt.