Hof van Saksen zet in op edutainment

Hof van Saksen zet in op edutainment

Hof van Saksen gaat flink inzetten op edutainment. Het twee maanden geleden door Landal overgenomen vakantieresort richt zich daarmee op kinderen van klein tot groot. De nieuwe general manager Roland Rozenbroek noemt edutainment een van de pijlers van Hof van Saksen en wil daarmee de gezinnen aanspreken die voor hun kinderen net dat stukje extra zoeken.

De doelgroep is het gezin, die komt voor rust, genieten, culinair en edutainment, zegt Rozenbroek. ‘Onder edutainment verstaan het organiseren van activiteiten voor kinderen van klein tot groot waarbij ze hun handjes en hoofd moeten gebruiken. Denk aan vogelhuisjes bouwen, wandeltochten houden met een gids, skelters bouwen, mammoetbotten opgraven, vlotten bouwen en allerlei sportactiviteiten’.

Doorstart door Landal

Hof van Saksen werd na een sluiting van een paar weken vlak voor de herfstvakantie overgenomen door Landal. Kort daarna kwam Rozenbroek. ‘Er lagen al draaiboeken klaar bij de overname. Ik ben ergens in de zomer gebeld of ik interesse zou hebben in een niet nader te noemen vakantieresort. In de tweede week na de doorstart ben ik begonnen.’

Rozenbroek, die eerder werkte voor CenterParcs (7 jaar), Bilderberg (7 jaar) en Regardz (9 jaar) voelt zich geen dokter die een zieke patiënt beter moet maken. ‘Ik neem medewerkers aan de hand mee en toets het voortdurend aan de hand van gesprekken met gasten. Ik voer veertig tot vijftig gesprekken met gasten per week. Daarnaast heb ik kinderen gevraagd mij bij thuiskomst een brief te sturen met wat ze van het park vonden en wat er eventueel beter kan. Dat is zo leerzaam en inspirerend.’

Geen Landal-vlaggen

Hof van Saksen behoudt een eigen unieke positionering binnen het totale portfolio van parken. Rozenbroek: ‘Je ziet geen Landal-vlaggen wapperen op het park. Hof van Saksen wordt als luxeresort in de markt gezet met een eigen identiteit. Aan de achterzijde maken we gebruik van de marketing & sales, expertise en schaalgrootte van de Landal-organisatie.’

De focus van Hof van Saksen ligt in het verder uitbouwen van de unieke propositie van het resort. Er zijn geen plannen voor een hotel. Ten aanzien van investeringen en vernieuwingen is er een wensenlijst waarmee de komende periode aan de slag wordt gegaan. Daar is een significant budget voor. Hoeveel? Een significant budget. We houden de lezers van Misset Horeca graag op de hoogte van dit bijzondere resort’, aldus Rozenbroek.