Booking.com: 'Informatie op site feitelijk juist

Booking.com: 'Informatie op site feitelijk juist

Booking.com gaat nadenken of het aanpassingen gaat doen op haar website. Dit naar aanleiding van een uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). De boekingssite claimt overigens de overwinning in de zaak die bij de RCC heeft gespeeld.

De RCC beveelt Booking.com aan om het woord 'we' in de zin 'we hebben nog één kamer beschikbaar' verder te verduidelijken voor de consument. Wat Booking.com betreft is helder dat dit naar Booking.com verwijst. Booking.com zal zich beraden of ze deze aanbeveling van de RCC zal overnemen en al dan niet tegen de uitspraak in beroep zal gaan, zo laat het weten.

'Onze missie is om reizigers eenvoudig, duidelijk en transparant de beste accommodaties ter wereld te laten ontdekken. Het succes van Booking.com wordt dan ook voor een belangrijk deel verklaard door de transparantie in het aanbod en de juistheid van de informatie op onze site', aldus coo Gillian Tans van Booking.com.

Volgens Tans is transparantie altijd een belangrijke prioriteit geweest voor Booking.com. 'In het geval feitelijk juiste gegevens mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, zullen we onderzoeken hoe we deze weergave verder kunnen verduidelijken', aldus Tans.

Booking.com meldt dat de RCC Booking.com in het gelijk heeft gesteld naar aanleiding van de klacht van marketingspecialist Max Kohnstamm. Die vindt dat Booking.com klanten misleidt door vaak te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht.