Zes Facebooktips voor hotels

Zes Facebooktips voor hotels

Als hotel kunt u er vandaag de dag maar beter een goede Facebookstrategie op na houden. Een onderzoek van Sparkler wijst uit dat gebruikers van het sociale netwerk gedurende de hele reiscyclus, bewust of niet, updates lezen en posten. Hieronder een aantal tips voor hoteliers.

Als accommodatie is het belangrijk om de Facebookgebruiker te faciliteren. Uw wilt immers een positieve beoordeling en zowel nieuwe als herhaalbezoeken. Onderzoeksbureau Sparkler bekeek de activiteiten van Facebookgebruikers omtrent vakanties. De volgende tips zijn voor een Facebookvriendelijk hotel.

1. Online aanbevelingen delen
Goede webrecensies zijn essentieel. 83 procent van de respondenten geeft aan zich zekerder te voelen wanneer een familielid of vriend een vakantielocatie aanbeveelt. Zorg ervoor dat recensies gemakkelijk te delen zijn via Facebook. 99 procent plaatst een bericht nadat hij of zij op vakantie is geweest!

2. Post doelbewust
Bedenk voor de lancering wat u met uw pagina wilt doen. Duizend Likes genereren is niet concreet genoeg voor een doelstelling. Wilt u kennis delen met uw gasten? Hogere verkoopcijfers? Of acties en evenementen promoten? Het verhaal en de tone of voice zijn erg belangrijk. Denk daar over na communiceer de juiste boodschap. Het Amstel Hotel heeft bijvoorbeeld de Facebookactie #bedtimestories, waarin zij historische informatie geeft over Amsterdam.

3. Houd het kort
Bezoekers van de Facebookpagina van uw hotel lezen niet zozeer, maar willen een visuele impressie krijgen. Link ze voor informatie door naar de algemene website.

4. Visuele content
In een interview met Marketingfacts geeft Facebookmarketeer Dorianne Richelle aan dat 42 procent van de Facebookgebruikers inspiratie haalt uit online vakantiefoto's van vrienden. Het is belangrijk dat gasten zien wat uw hotel te bieden heeft. Maak een virtuele tour met sociale netwerken Instagram of Vine. Die zijn gemakkelijk te delen door de Facebookers.

5. Gratis internet
Bijna alle online vakantiegangers hebben een Facebookaccount en 91 procent gebruikt deze ook op vakantie. Daarom moet uw hotel een goede en snelle verbinding hebben met het internet. En deze kan maar beter gratis zijn, want de grootste ergernis van gasten is extra kosten voor het internet.

6. Reserveren via Facebook
Wanneer gasten willen gaan boeken moeten ze meestal eerst overschakelen naar de website van het hotel. Met een boekingswidget kunt u mensen een kamer laten boeken via Facebook. Zo boeken gasten snel en gemakkelijk.