Hotels van Oranje sluit aan bij Marriott

Hotels van Oranje sluit aan bij Marriott

Hotels van Oranje in Noordwijk heeft zich aangesloten bij hotelketen Marriott en wordt het eerste hotel in de Benelux onder het merk Autograph Collection Hotels. Een van de belangrijkste redenen voor Hotels van Oranje is de toegang tot het enorme netwerk en de leden van het loyaliteitsprogramma van Marriott.

'Onze zelfstandigheid is volledig gegarandeerd', haast algemeen directeur Jaap Liethof zich te zeggen. 'Het lidmaatschap van Autograph Collection Hotels vergroot onze internationale slagkracht en is een illustratie van het feit dat ons wereldwijd een high class-uitstraling wordt toegekend.'

Liethof is uiteraard trots op de aansluiting bij het prestigieuze merk, en blij dat het gelukt is. 'Wereldwijd staan beroemde hotels in het lijstje. Daar horen wij nu ook bij. En als eerste in de Benelux, dat is een enorm voordeel.'

Eigen identiteit

Hotels onder het merk Autograph behouden hun eigen stijl en identiteit. Er zijn geen voorgeschreven brand standards of logogebruik, anders dan een plaquette aan de muur. Ook voor Hotels van Oranje verandert er in dat opzicht weinig. 'De samenwerking met de Marriott Autograph Collection Hotels heeft verder geen invloed op de eigendomssituatie en de plannen voor de toekomst van ons hotel', zegt Liethof.

'Buiten een versterkte markt voor de individuele gasten rekenen wij ook op een grote toename van de congresaanvragen. Gezien het feit dat het reserveringsysteem van Marriott een van de meest toonaangevende systemen op congresgebied ter wereld is.'

Marriott Rewards

Ook het aantal leden van loyaltyprogramma Marriott Rewards, ruim 42 miljoen, is een enorm gastenpotentiëel dat Hotels van Oranje kan aanboren.

Eerder dit jaar sloot het eveneens Noordwijkse Palace Hotel zich aan bij Rezidor en gaat nu door het leven als Radisson Blu hotel. Ook daar werd de waarde van het distributie- en loyaliteitsnetwerk als belangrijkste reden genoemd.

Het merk Autograph Hotel Collection is relatief nieuw en telt bijna 70 hotels wereldwijd, waarvan ruim de helft in de VS. Andere bekende hotels binnen deze brand zijn onder meer St. Ermin's Hotel in Londen, Powerscourt Hotel nabij Dublin, twee Boscolo hotels in Rome en Milaan, Prince Sakura Tower in Tokio en het Cosmopolitan Hotel in Las Vegas.

Hotels van Oranje won eerder deze maand nog twee World Luxury Hotel Awards en stelde recent een nieuwe general manager aan. Ook maakte het spectaculaire nieuwe plannen bekend. Het bedrijf staat met een omzet van €27,5 miljoen op plek 45 in de Misset Horeca Top 100 grootste bedrijven en merken.