Marriott voegt drie loyaliteitsprogramma's samen

Marriott voegt drie loyaliteitsprogramma's samen

Marriott heeft de drie verschillende loyaliteitsprogramma's die na de overname van Starwood in 2016 binnen de hotelgroep werden gehanteerd, nu eindelijk samengevoegd. De programma's blijven nog even afzonderlijk operationeel maar zijn achter de schermen volledig aan elkaar gelinkt.

Sinds de overname van Starwood hing de vraag in de lucht: wat gaat Marriott doen met de Starwood Preferred Guest (SPG) en Ritz-Carlton Rewards loyaliteitsprogramma's.

Komende augustus worden deze loyaliteitsprogramma's samengevoegd met Marriott Rewards en kunnen gebruikers één of meerdere van deze accounts samenvoegen in een account in het nieuwe systeem.

Nieuwe naam

Een naam voor dat nieuwe allesomvattende loyaliteitsprogramma, samen goed voor 110 miljoen gebruikers, wordt in 2019 bekendgemaakt. Tot die tijd bestaan de drie programma's nog apart van elkaar, maar wel met exact dezelfde beloningen, en kunnen gasten die twee of meer van de programma's gebruiken, hun accounts al wel samenvoegen.

Ook kunnen vanaf augustus de leden van de afzonderlijke loyaliteitsprogramma's kamers boeken in het hele portfolio van Marriott en daar dus ook de bijbehorende puntenbeloning voor krijgen.

In augustus zullen SPG-leden hun saldo zien verdubbelen. Ook wordt de SPG-app vernieuwd en voorzien van mobiele check-in en mobiele kamersleutelfuncties.

Punten

Uiteindelijk komt Marriott met een enkel puntensysteem. Om de verschillende programma's gelijk te trekken, worden in augustus de punten van bestaande SPG-accounts verdrievoudigd. Daarna krijgen leden van SPG, Marriott Rewards en The Ritz-Carlton Rewards tien punten voor elke dollar die wordt besteed aan overnachtingen in één van de Marriottmerken, met uitzondering van Residence Inn, TownePlace Suites en Element, waar elke dollar vijf punten waard is.