'Ons horecaconcept is onderdeel van het funshoppen bij Intratuin'

'Ons horecaconcept is onderdeel van het funshoppen bij Intratuin'

Intratuin weet de consument voortdurend te verrassen met innovatieve winkelconcepten. Volgens Hendrik Vreeman, eigenaar van de Intratuin-vestigingen in Almelo, Apeldoorn, Deventer en Lochem, is continu vernieuwen een voorwaarde voor fysieke winkels om te blijven bestaan.

'In Deventer hebben we het totaal anders aangepakt. We zijn afgestapt van de vaste winkelroutes', vertelt Vreeman. 'En hebben samen met Metos uit Deventer een verrassend smaakvolle invulling gegeven aan ons nieuwe restaurant ‘Eten in de Proeftuin’. Met name ons nieuwe horecaconcept valt zeer goed in de smaak.'

'Je vindt hier allemaal losse buffetten. Dat zijn eilanden waar mensen vrij doorheen kunnen lopen. Je staat bij ons nooit meer met je dienblad in de rij op elkaar te wachten. Bovendien wordt elk buffet doorlopend vers bereid. Het broodbuffet, de soepen, de mise en place voor de taarten en alles van het vuur. We hebben het zo georganiseerd, onder andere met recepturen, dat iedereen dit concept kan draaien.'

Hendrik Vreeman, eigenaar van de Intratuin-vestigingen in Almelo, Apeldoorn, Deventer en Lochem
Hendrik Vreeman, eigenaar van de Intratuin-vestigingen in Almelo, Apeldoorn, Deventer en Lochem.

Invulling van Metos

Intratuin heeft zich bij het ontwikkelen van het nieuwe horecaconcept laten begeleiden door Vermaat Groep, SVT Branding & Design Group en Breddels Architecten. De buffeteilanden, de combi-steamers, de afzuigkappen, de koelingen, de warmhoudplaten en de spoelkeuken zijn geleverd door Metos.

'Wij werken in onze vestigingen al jaren samen met dit bedrijf, het is een professionele organisatie. Met accountmanager Marcel Hendriks hebben we een uitstekende relatie opgebouwd. Metos heeft ons concept hier in Deventer samen met Stooff Interior Projects perfect ingevuld', aldus Vreeman.

Beleving als publiekstrekker

De Intratuin-vestiging in Deventer is open sinds 1 maart. Vreeman ziet nu al de positieve effecten van het nieuwe horecaconcept. 'Het is enorm succesvol. De versbeleving en de uitstraling van onze buffetten zorgen voor een hoger bonbedrag. Ons restaurant is nu een echte publiekstrekker. Scholieren komen hier lunchen of een tussenuur doorbrengen, er worden high teas georganiseerd en zelfs workshops. Ons horecaconcept is een belangrijk onderdeel geworden van het funshoppen bij Intratuin. Wij gaan dit concept zo snel mogelijk doorvoeren in onze andere vestigingen. Uiteraard wederom met Metos.'

Dit artikel is gesponsord door Metos

Bekijk deze collectie

Keuken inrichten

Van het kiezen van de juiste apparatuur tot slimme energiebesparingstips en effectief keukenmanagement; in deze collectie staat alles wat je nodig hebt voor een goed geoliede keukenoperatie. Neem een kijkje in de keukens van andere horecaondernemers en laat je inspireren door hun aanpak.