Euro-Toques moet herpositioneren

Euro-Toques moet herpositioneren

Euro-Toques Nederland is hard toe aan een herpositionering. Dat vindt de nieuwe voorzitter Ted Janssen. De in november aangestelde Janssen wil dat Euro-Toques een beeld- en keurmerk wordt en wil 2012 gebruiken als overgangsjaar om alles op de rails te zetten.

Dat zegt Ted Janssen in Euro-Toques Magazine, het ledenblad van de restaurantorganisatie waarvan hij sinds 1 november voorzitter is.

Janssen laat in het blad weten op basis van gesprekken tot een SWOT-analyse te zijn gekomen en heeft daaruit conclusies getrokken. Een van de belangrijkste conclusies is dat Euro-Toques zich moet herpostioneren volgens Janssen.

Het klinkt wellicht pedant, maar waar ik naar toe wil is dat ons logo een herkenbaar beeldmerk c.q. keurmerk wordt dat staat voor duurzaam, ambachtelijk, fair trade, seizoensgebonden en regionaal, schrijft Janssen.

Om dit beeld- en keurmerk te worden, wil Janssen eerst structureren. Janssen: Hoe gaat het bestuur met elkaar en met de leden om. Dan transparantie: wat we doen inzichtelijk maken voor iedereen, ook financieel. En tenslotte regionale betrokkenheid.

Volgens Janssen lukt dat niet allemaal in één jaar maar de nieuwe voorman gaat ervan uit dat 2012 een overgangsjaar wordt waarin hij alles op de rails hoopt te zetten.