Nieuw in Nederland: de 'Twunch

Nieuw in Nederland: de 'Twunch

Internetapplicatie Twitter is een ware hype en ook de horeca pikt daarvan een graantje mee. Ramon Stoppelenburg organiseert zogenaamde 'twunches': lunches voor Twitteraars.

Stoppelenburg liet zich inspireren door de Belgen, waar al ruim een jaar de website Twunch.be bestaat. Hierop worden de lunches waar Twitteraars samen komen aangekondigd. Ook in Amerika, Azië en sommige andere Europese landen als Spanje zijn de twunches populair.

Sinds kort is er het Nederlandse equivalent: www.tweetlunch.nl. Inmiddels organiseerde Stoppelenburg vier twunches, de eerstvolgende is op vrijdag 17 april in café De Beiaard in Amsterdam.

‘Twunchen is lunchen op z’n twitters’, legt Stoppelenburg op Tweetlunch.nl uit. ‘Twitteraars komen dan op een vooraf gesproken plaats bij elkaar om wat te eten en te praten. Lunchen doen we in een restaurant waar je snel, goedkoop en zonder reservering kunt eten.’

Twitter is een internetdienst die sms en bloggen combineert. Gebruikers kunnen met hun telefoon korte berichtjes van maximaal 140 tekens publiceren op hun Twitterpagina op internet.