Mark & Spencer Simply Food-directeur Richard Flint gaf op het congres van FoodService Instituut Nederland (FSIN) in de Amsterdamse RAI een blauwprint van de stap van retail naar foodservice.
Al jaren exprerimenteert M&S met food, maar faalde steeds. Na talloze klantonderzoeken en in samenwerking met Compass zijn nu vier verschillende concepten in de winkels geïntroduceerd. De omzet in die winkels steeg volgens Flint beduidend. Door winkelend publiek de mogelijkheid te bieden een pauze te nemen, is men eerder geneigd daarna door te winkelen en langer in het warenhuis te blijven.
De vier concepten richten zich elk op een eigen doelgroep en variëren van een a la carte restaurant met tafelbediening tot een sandwichbar en een deli met luxe producten.
Volgens Flint is de formule van M&S, waarin de grenzen tussen retail en horeca vervagen, de toekomst voor zijn branche. Hij verwijst daarbij nadrukkelijk naar het succes van La Place, waar M&S goed naar gekeken heeft.
Meer Horecava-nieuws:
Horecavadossier
Gaat u deze week, of wellicht al vandaag, naar de Horecava? Neem dan eerst een kijkje in ons