Promotiecampagne Zeeuwse mosselen in Duitsland

Promotiecampagne Zeeuwse mosselen in Duitsland
ANP

Zeeland wil foodies uit Duitsland naar de provincie trekken om mosselen te eten. VVV Zeeland, Het Nederlands Mosselbureau en NBTC Holland Marketing hebben hiervoor de handen ineen geslagen.

Doel van de samenwerking is om de bekendheid van de Zeeuwse mosselen te vergroten in Duitsland, om zo uiteindelijk meer Duitse gasten naar de Nederlandse en Zeeuwse kust te verleiden.

Zeeuwse zeeproducten zoals mosselen, kokkels, oesters en zeekraal zijn nog relatief onbekend bij onze oosterburen. Hoog tijd om foodies uit Duitsland hiervan op de hoogte te brengen en ze te verleiden tot een bezoek aan ons land, zo laat het NBTC weten.

Deze campagne richt zich op de Duitse consument en brengt de smaak van Zeeland bij onze oosterburen onder de aandacht. De aftrap van de campagne vindt in oktober plaats, tijdens de eerste Nationale Mosselweek in Keulen.

De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de internationale marketing van Nederland. In 2013 brachten ruim 1,2 miljoen Duitsers een vakantie door aan de Nederlandse kust. In Zeeland verbleven vorig jaar zo'n 550.000 Duitsers die bijna 160 miljoen euro uitgaven.