Nationale RestaurantPITCH: Maak kans op je eigen pop-up restaurant

Nationale RestaurantPITCH: Maak kans op je eigen pop-up restaurant
Michiel van der Eerde

De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. Deze nieuwe wedstrijd biedt kandidaten die dromen van een eigen restaurant, de kans deze te verwezenlijken.

Degene met het winnende restaurantconcept krijgt een volledig ingericht pop-up restaurant tijdens de komende editie van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam. Inschrijven kan tot 21 juni.

Droomstart

'De winnaar van de Nationale RestaurantPITCH maakt een kickstart waarvan elke ondernemer droomt: een volledig ingerichte zaak met een oppervlakte van 800 m2 op de Horecava én naamsbekendheid in de gehele foodsector', aldus de initiatiefnemers. Om van het concept een succes te maken krijgt de winnaar in aanloop naar de beurs onder andere professionele begeleiding van pop-up pionier Michiel van der Eerde. Van der Eerde is de Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017, bekend van het programma MasterChef en zelf eigenaar van pop-up restaurants BAUT.

Doel

De Horecava, Lightspeed en Sligro slaan de handen ineen om horecaondernemers te inspireren. Zowel de Horecavaals Lightspeed, kassasystemen voor de horeca en retail, en Sligro ondersteunen vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers bij alle aspecten in hun dagelijkse bedrijfsvoering om hun ambities te verwezenlijken. Met deze wedstrijd willen zij horecatalent een kans bieden zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan in de vorm van een heus restaurant tijdens de beurs. Om vervolgens het straatbeeld te komen versterken met zijn of haar eigen zaak.

Hoe werkt het?

De wedstrijd verloopt in twee fases. In de eerste fase sturen de kandidaten hun business ideeën in, via Nationale RestaurantPITCH. Een jury, bestaande uit experts Michiel van der Eerde, ondernemer Saskia Post (PostverkadeGroep BV) en financieel specialist Maikel Lindewegen (402), buigt zich over de inzendingen. Acht de jury in de voorronde het concept sterk genoeg dan gaat dit idee door naar de tweede fase. In deze fase presenteren 15 genomineerde kandidaten in ZiN Inspiratielab van Sligro hun plan aan de jury. Daar wordt de finalist uitgekozen en op 4 september bekendgemaakt. Onder het toeziend oog van coach Michiel van der Eerde wordt het winnende concept uitgerold en komt het restaurant tot leven tijdens Horecava 2018.

Inschrijven en meer informatie

Wie zijn of haar droom wil realiseren en een eigen pop-up restaurant uit de grond wil stampen, kan zich vanaf vandaag tot 21 juni 2017 inschrijven via Nationale RestaurantPITCH. De wedstrijd is ook te volgen op Facebook en Instagram, met hashtag #NRPITCH