Nieuwe eigenaar voor Restaurant Cordial en Hotel de Weverij

Nieuwe eigenaar voor Restaurant Cordial en Hotel de Weverij
Links onder de sheddaken de hotelkamers, rechts wordt ingezet met woon-zorg functie.

Jelle en Miriam van Gangelen verkopen Hotel de Weverij en bijbehorend Restaurant Cordial in Oss. Na 1 november 2021 komen er nieuwe exploitanten op die een andere invulling gaan geven aan het restaurant (van 2002 tot en met 2018 in bezit van een Michelinster) en hotel.

Het restaurant wordt laagdrempeliger en het hotel wordt aangevuld met een zorgfunctie. In de toren van het gebouw komen 48 woon-zorg studio’s onder de noemer 'Residentie de Weverij'. In de voormalige tapijtfabriek blijven de 12 Bergoss designkamers in stand onder de naam Boutique Hotel de Weverij.

De huidige 25 medewerkers (40 in de pre-coronatijd) mogen mee naar de nieuwe eigenaren, Hans Zethoven en Ingrid Burgstede van ‘De Zorg van Toen’, zo laat Jelle van Gangelen (63) weten aan Misset Horeca. Restaurant Cordial is aangesloten bij Alliance Gastronomique.

'Verandering is altijd spannend'

'Donderdag 9 september hadden we een teammeeting waarin we onze mensen het nieuws verteld hebben. Je snapt dat het een emotioneel gebeuren was. Ook voor ons, na 25 jaar. Dat er dingen gaan veranderen is zeker en dat is spannend. Miriam (61) en ik hebben ons best gedaan om opvolgers te vinden met eerbied voor mens en zaak. Ondernemers die onze gastvrijheid waarderen en ook willen behouden. En dat is gelukt. Zowel hotel als restaurant blijven bestaan. En Cordial wordt zeker niet het restaurant van een bejaardentehuis. Hotelgasten, bewoners en gasten van buiten kunnen er gewoon terecht, net als nu eigenlijk.'

Restaurant cordial
Chef Joost Verhoeven en Jelle van Gangelen.

'De medewerkers voeren binnenkort gesprekken met de nieuwe eigenaren en dan kan ieder voor zich bepalen wat ze doen. Maar er wordt nu al van alle kanten aan ze getrokken.'

Zorg en gastvrijheid

Zowel de naam Cordial als De Weverij blijven behouden. 'Als ik iets jonger was geweest had ik dit zelf nog wel willen doen. Die zorg met aandacht en gecombineerd met gastvrijheid, is toch de toekomst denk ik. De nieuwe eigenaren hebben me gevraagd om als adviseur betrokken te blijven en dat zal ik ook doen. Maar ik zal er straks niet dagelijks rondlopen. Dat gaat niet werken.'

Van Gangelen blikt even terug naar zijn tijd bij het Amstel Hotel. 'Daar woonden toen al wat oudere dames in het hotel die gebruik maakten van de faciliteiten. Kopje thee op de kamer. Wat aandacht. Eten op het terras. Bij De Weverij komt daar ook deskundige zorg bij.'

De nieuwe eigenaren willen dat zorg weer over mensen gaat. Ze willen ‘Wonen met Zorg’ bieden die gericht is op de mogelijkheden en wensen van de bewoners. En waarbij vooral aandacht voor die bewoners centraal staat. 'Door een combinatie te maken tussen sfeer, genieten, samenkomen, ontzorging (inclusief een 24/7 zorgteam) en de gastvrijheid van De Weverij, zijn de ingrediënten aanwezig voor een unieke woon- & leef setting,' aldus Hans Zethoven en Ingrid Burgstede.