De Utrechtse bierbrouwer vandeStreek kwam half april met een initiatief om de horeca te steunen.
Hierbij ging een deel van de opbrengst van de webshop, naar de Utrechtse horeca. Directeur van De Leckere Eric Odenwald: 'Het belang van de horeca is het belang van de brouwers. Het is een goed signaal als de Utrechtse brouwerijen ook hierin samenwerken.
De Leckere stelt al een paar weken haar online vrijmibo pakketten afwisselend samen met bieren van een andere Utrechtse brouwerij. Deze week doen we dat samen met vandeStreek en dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat een deel van deze omzet wel en een ander deel van deze omzet niet naar de horeca gaat. Vandaar dat wij ons van harte aansluiten bij dit sympathieke initiatief.'
De hoeveelheid bier die gedoneerd wordt, staat gelijk aan 10% van de omzet uit de webshop. Welke horecazaken bier ontvangen zodra de deuren weer open gaan, dat bepaalt de webshopklant. Tijdens het afrekenen kunnen zij aangeven welke zaak in welke stad zij willen steunen met hun aankoop. Het maakt dan ook niet uit of dit al een horecaklant van De Leckere is.
Maximus sluit zich aan bij Utrechtse bierbrouwers
Maximus Brouwerij, eveneens uit Utrecht, omarmt het initiatief van brouwerij Van de Streek en De Leckere en gaat ook 10% van de inkomsten van haar vandaag geopende webshop in de vorm van bier aan de Utrechtse horeca doneren.
Ewald Visser, directeur van Maximus: 'Ons proeflokaal/café in Leidsche Rijn is uiteraard gesloten, maar we blijven wel actief met de verkoop van bier uit onze brouwerijwinkel. Daarnaast proberen we nieuwe initiatieven uit en sinds vandaag met onze nieuwe webshop. We zijn blij dat we ons bedrijf voorlopig staande kunnen houden, maar leven heel erg mee met de Utrechtse horeca die het heel moeilijk heeft en zal blijven hebben.
In navolging van anderen willen wij Utrechtse cafés en restaurants ook dat extra steuntje in de rug geven als ze hun zaken gaan heropenen. Samen staan we sterker. Klanten van onze webshop kunnen bij aankoop aangeven welke horecagelegenheid ze willen steunen. Ook als ze dat vergeten zorgen wij er voor dat 10% van hun aankoop aan de horeca besteed wordt.'