KFC lanceert herbruikbare bucket (en T-shirt) met kledingmerk

KFC lanceert herbruikbare bucket (en T-shirt) met kledingmerk

KFC is een exclusieve samenwerking aangegaan met het streetwear merk Banlieu. Beide van oorsprong Rotterdamse ondernemingen hebben een T-shirt en een herbruikbare bucket op de markt gebracht. De fastservice-onderneming markeert hiermee (ook) het einde van het gebruik van wegwerpplastic in haar restaurants.

De collectie bestaat uit een KFC+Banlieu T-shirt en een herbruibare KFC+Banlieu bucket. Het T-shirt is enkel online te koop. De buckets, gevuld met 22 Hot Wings, zijn als limited edition verkrijgbaar in de restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag.

Einde gebruik wegwerpplastic

De samenwerking markeert voor KFC het einde van het gebruik van wegwerpplastic in de restaurants van het fastservicebedrijf. Vandaar de exclusieve bucket, die tot en met eind september met korting opnieuw kan worden gevuld in één van de vestigingen.

Opbrengsten naar goede doel

Alle opbrengsten gaan naar de Banlieu Foundation. Deze stichting helpt mensen van alle leeftijden om hun plek te vinden in de samenleving. Door middel van sport, kunst en cultuur worden jongeren gestimuleerd om diverse uitlaatkleppen te verkennen en rolmodellen te ontmoeten.

Betalen voor plastic

Sinds 1 juli moeten klanten betalen voor plastic wegwerpbekers en plastic voedselverpakkingen. Ondernemers mogen deze verpakkingen niet meer gratis meegeven.

Vanaf 1 januari 2024 worden de regels nog strenger. Dan mogen helemaal geen plastic wegwerpbekers en plastic voedselverpakkingen meer worden gebruikt in een gesloten omgeving, tenzij 75 procent van de betreffende uitgegeven verpakkingen hoogwaardig gerecycled wordt.