Arla Jörd Haver Barista heeft een aantal unieke eigenschappen waardoor het de ideale keuze is voor barista's en koffieliefhebbers. Met zijn subtiele smaakprofiel laat het de koffie de hoofdrol spelen, zonder de verfijnde smaken te overheersen. Of je nu geniet van een licht gebrande specialty coffee of een donkerder gebrande kop koffie, Arla Jörd Haver Barista vult het smaakprofiel van koffie perfect aan.
Zo is de luchtige, romige textuur van Jörd Barista ideaal om op te schuimen. Het resultaat is een glanzende, dichte microfoam - de kunst voor barista's die hun vakmanschap willen tonen met prachtige latte-art. Op deze manier blijft de crèmige schuimkraag ook lang mooi gedefinieerd, zelfs terwijl jouw gast geniet van zijn koffie.
Grenzeloze potentie voor horeca
Hoewel het ontwikkeld is voor optimale barista-prestaties, is Jörd Barista veelzijdig genoeg voor veel toepassingen buiten de koffiebar. Of je nu een café, restaurant of hotel runt, of gewoon op zoek bent naar een heerlijke plantaardige toevoeging aan het ontbijt, Arla Jörd Barista leent zich perfect voor alle dranken, van koud opschuimen tot warme drankjes en smoothies.
'Je kunt Jörd Barista gebruiken waar je normaal gesproken een plantaardige drank als alternatief zou gebruiken', legt Helen Mayoh, Global Culinary Lead bij Arla, uit. 'Het is een geweldige een-op-een vervanger, of je het nu wilt gebruiken voor ontbijtgranen, havermout of een milkshake.'
Barista-vriendelijk en gemakkelijk te gebruiken
Een groot voordeel van Jörd Barista is dat het gemakkelijk te gebruiken is voor barista's en horeca professionals. Er is namelijk geen speciale training of aanpassing van de gebruikelijke opschuimtechnieken nodig.
'Wat we tijdens de ontwikkeling hebben ontdekt, is dat andere producten heel moeilijk kunnen zijn om op te schuimen. Je moet dan je vaardigheden of technieken aanpassen', zegt Mayoh. 'Met Jörd Barista kun je precies hetzelfde doen als normaal. Je begint met het inbrengen van lucht en verwarmt het daarna op de gebruikelijke manier. Er is niets nieuws of anders aan, wat het heel gemakkelijk maakt voor barista's en horeca professionals om over te stappen.'
Gebaseerd op inzichten van klanten
Bij de totstandkoming van Jörd Barista heeft Arla nauw samengewerkt met de degenen die er straks mee moeten werken: barista's en horeca professionals. Door te luisteren naar hun ervaringen met bestaande plantaardige barista producten kon zo een product worden ontwikkeld dat aansluit op hun verwachtingen en behoefte.
'We spraken koffiebars en restaurants over waar ze tegenaan lopen', vertelt Helen Mayoh van Arla. 'Wat vinden ze van de smaak, hoe gaat het opschuimen, hoelang blijft de latte art mooi gedefinieerd? Op basis van al die praktijkverhalen hebben we Jörd Barista stap voor stap verbeterd.'
Geen half werk dus. Mayoh: 'We hebben het product ook echt op de proef gesteld onder extreme omstandigheden. Zoals de hoge temperaturen die koffiebars hanteren voor take-away koffie's. Zo weten we zeker dat Jörd Barista in elke situatie goed uit de verf komt.'
Enthousiaste ontvangst op Amsterdam Coffee Festival
De inspanningen van Arla Foods werden beloond met een enthousiaste ontvangst voor Jörd Barista op het Amsterdam Coffee Festival eerder dit jaar. Bezoekers waren diep onder de indruk van de mooie latte art, de romige textuur en vooral de verfijnde smaak die de koffie zo mooi doet uitblinken.
'We kregen fantastische feedback, met mensen die enthousiast vroegen waar ze Jörd Barista konden kopen voor hun eigen koffiebar', herinnert Mayoh zich. 'Maar het allergrootste compliment waren de koffie standhouders die iedere ochtend terugkwamen voor hun Jörd Barista-koffie - een bewijs van het enorme herhalingsaankoop potentieel.'
Met de introductie van Jörd Barista biedt Arla horeca professionals een heerlijke plantaardige haverdrink voor een optimale koffie-ervaring. Deze drank combineert barista-vriendelijk gebruiksgemak met een verfijnde smaak die de koffie niets dan eer bewijst. Jörd Barista is dan ook de nieuwe must-have voor elke barista en horeca professional die het verschil wil maken in koffiekwaliteit.
Dit artikel is gesponsord door Arla Foods.