fotoreportage

Mobiele Horeca Training: twee dagen trends, tips en inspiratie

Café 3393

‘Boerenwijsheid’, was het thema van de 25e Mobiele Horeca Training. De tweedaagse inspiratietour van horeca-adviesbureau Lenting en Partners bracht ondernemers ditmaal langs negen ondernemingen in de Achterhoek en Twente, waar ze presentaties voorgeschoteld kregen en een kijkje voor en achter de schermen mochten nemen.

Mobiele Horeca Training: twee dagen trends, tips en inspiratie

Met de Mobiele Horeca Training reizen ondernemers in een grote bus, twee dagen langs diverse horecazaken. Doel volgens initiator Ton Lenting, van Lenting en Partners, is om te leren van elkaar en van de te bezoeken bedrijven. ‘We bezoeken diverse bedrijven en het idee is om daar dingen op te steken en tijdens deze dagen van je reisgenoten -mede-ondernemers- te leren. Dat kun je eventueel toepassen in je eigen zaak.’

Het thema van de 25e Mobiele Horeca Training was ‘Boerenwijsheid’. Lenting, zelf ook boerenzoon: ‘In Twente en de Achterhoek zitten veel boerenbedrijven. Boeren moeten continu vernieuwen en het is leuk en leerzaam om hun innovativiteit te zien.’ In dat kader bezocht de groep onder meer Erfgoed Bossem. Een boerenbedrijf dat zich onder meer uitgebreid heeft met tentlodges en hutten op het terrein.

Mobiele Horeca Training 2018

Maar uiteraard werd er ook voldoende horeca bezocht, allen met een link met Twente, de Achterhoek of het boerenleven. Pelle’s in Deurningen, voorheen een boerenschuur en nu ‘een wereldzaak’ aldus Lenting. De volledige reis zag er als volgt uit:

Dinsdag 10 april

Mobiele Horeca Training 2018De Gouden Leeuw, Bronkhorst
De Heikamp, Ruurlo
De Feestfabriek, Hengelo (Gld)
Nielz, Almelo
Drostes, Tubbergen

Woensdag 11 april

Erfgoed Bossem, Bossem
Pelle’s, Deurningen
Brouwersnös, Groenlo
Welgelegen, Groenlo

Foto's

Reageer op dit artikel