Wessels wees in zijn presentatie op de generatieverschillen en –kloven die er bestaan. ‘Voor horecaondernemers is het goed om te weten dat deze verschillen er zijn en dat de verschillende generaties elk een andere aanpak vereist’.
Zo neemt de jongste generatie (geboren vanaf 1990) beslissingen vaak op gevoel, willen ze graag leren tijdens het werk en van anderen, staan ze continue open voor veranderingen, en kiezen ze bij conflicten veelal voor ‘leven en laten leven’ want een oplossing is niet altijd voorhanden.
‘De nieuwe generatie doet meer moeite om de oudere generaties te begrijpen, dan andersom’, conflicteerde Wessels de driehonderd aanwezigen tijdens Terras2.0 Event bij Satelliet in Breda.
Wessels: ‘Jonge honden willen maar een ding: duidelijkheid. Ze willen het speelveld voor medewerkers helder hebben en willen goede begeleiding en coaching. Investeer daarom in persoonlijke interactie en realiseer je dat werk en privé tegenwoordig volledig door elkaar loopt’.
Meer nieuwsberichten over het Event: