Bob moet biertje echt laten staan

Bob moet biertje echt laten staan

Een op de drie mensen die wel eens de Bob zijn, zegt toch alcohol te drinken als er nog moet worden gereden. Door de 'ontremmende' werking van alcohol is het lastig om na een of twee glazen ook echt te stoppen. Daarom begint het ministerie van Infrastructuur en Milieu maandag een nieuwe Bob-campagne: 100 procent Bob, nul procent op.

Het doel is om de Bob op te roepen helemaal niets te drinken. De campagne bestaat uit een nieuwe radio- en tv-spot, maar ook is er een applicatie voor op de telefoon, de Tipsy Talk. Die maakt mensen grappenderwijs bewust van het effect van alcohol op hun spraak. Ook worden speciale Bob-posters en Bob-urinoirstickers verspreid. Tijdens de campagneperiode controleert de politie extra op alcohol in het verkeer.

Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu: 'De feestdagen vormen een goede aanleiding om mensen te herinneren aan deze Bob-boodschap. Het blijkt ook nodig: gevraagd naar waar men als Bob het meest drank aangeboden kreeg door anderen, staat de kroeg op de eerste en het familiediner op de tweede plaats.'