Heineken voorspelt forse groei narrowcasting

Heineken voorspelt forse groei narrowcasting

Bierconcern Heineken zet zwaar in op narrowcasting in de horeca. Het eigen programma 'On' telt op dit moment beeldschermen in meer dan 150 uitgaanslocaties. Eind dit jaar moeten dat er nog vijftig extra zijn. Voor 2007 voorspelt Heineken een flink aantal beeldschermen in de Nederlandse horeca.

Dat meldt de populaire marketingblog Molblog.nl. Heineken wil volgend jaar groeien naar vijfhonderd uitgaanslocaties waar ‘On’, een jointventure van Heineken en KPN, draait. Ook wil het bierconcern het narrowcastingprogramma uitrollen naar het buitenland. Gedacht wordt aan Frankrijk, Italië en Spanje, landen waar Heineken sterk vertegenwoordigd is in de horeca.

Het aantal commercials op het eigen themakanaal loopt minder hard. Sony, HP, O’Neill en natuurlijk Heineken en KPN adverteren met regelmaat op ‘On’. Verder verwacht ‘On’ op korte termijn met een grote adverteerder op de proppen te komen. Het zou gaan om een grote sportartikelenfabrikant uit Duitsland.

Zie ook:

Narrowcasting McDonald's slaat aan