Starbucks stapt in bier en dichters

Starbucks stapt in bier en dichters

Starbucks begint in een vestiging in Seattle met het schenken van alcoholische dranken zoals wijn en bier. Ook wordt bij het filiaal de naam van de formule van de gevel gehaald.

Het café krijgt de naam ‘15th Avenue Coffee and Tea’. Twee andere vestigingen in Seattle zullen ook worden omgevormd en de naam dragen van de straat of buurt waar ze gevestigd zijn. Het gaat hierbij om filialen die Starbucks vanwege de recessie eerst wilde sluiten.

Starbucks geeft zelf geen toelichting over het nieuwe café. Behalve het schenken van drank, zullen muzikanten en dichters de klanten vermaken. Als het concept aanslaat, zullen meer filialen worden omgevormd. Volgens diverse Amerikaanse media moet het nieuwe concept klanten het gevoel geven dat zij hun koffie in een buurtwinkel kopen en niet bij een multinational.

De koffieketen heeft in 2008 veel filialen moeten sluiten. Door de crisis heeft de keten, met een duur imago, veel klanten verloren. Starbucks komt dinsdag met de laatste kwartaalcijfers, naar verwachting zal er wederom sprake zijn van een omzetdaling.