nieuws

‘Prijsverhoging Grolsch te zot voor woorden

Café

De aankondiging van Grolsch-topman Ab Pasman om de prijzen voor horecaondernemers te verhogen is slecht gevallen in de horeca. Koninklijk Horeca Nederland (KHN) is fel tegen en roept ondernemers op geen prijsverhoging te aanvaarden. Grolsch laat weten dat Pasman verkeerd is geciteerd.

‘Prijsverhoging Grolsch te zot voor woorden

‘Deze ongenuanceerde aankondiging van Grolsch om de prijzen voor de horeca te verhogen is te zot voor woorden. De horeca wordt als melkkoe gebruikt als gevolg van de prijzenslag in de supermarkten.’ De woorden van KHN-directeur Jeu Claes liegen er niet om.

KHN heeft haar protest over de aangekondigde prijsverhoging kracht bijgezet middels een brief aan de Grolsch-directie. Het stoort KHN dat Grolsch de indruk wekt de gemiste omzet door de prijzenoorlog in de supermarkten via de horeca terug te willen halen. KHN roept haar leden op geen prijsverhoging te aanvaarden behoudens de reguliere prijsindex.

Grolsch-topman Ab Pasman kondigde vorige week tijdens de presentatie van de jaarcijfers aan dat de bierprijzen voor horecaondernemers omhoog gaan. Grolsch wil zo de 4,2 miljoen euro die het door de supermarktoorlog is misgelopen weer terugwinnen, zo meldde De Volkskrant.

Grolsch-woordvoerder Coen Thönissen laat in een reactie weten dat Pasman onjuist is geciteerd in De Volkskrant. ‘Met klem benadruk ik dat Pasman volstrekt onjuist is geciteerd en dat de prijsverhoging in de horeca niets te maken heeft met het retailkanaal. De prijsverhoging heeft te maken met het kostenniveau waarmee brouwers worden geconfronteerd. Een prijscorrectie daarvoor is heel normaal.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels