nieuws

Silverscreen nieuw horecaconcept op Schiphol

Café

Horecaexploitant HMSHost opent de deuren van Silverscreen, haar nieuwste horecaconcept op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Nooit eerder is een horecaconcept met zitgelegenheid zo dicht bij de gate gebouwd.

Silverscreen nieuw horecaconcept op Schiphol
Silverscreen nieuw horecaconcept op Schiphol

Het concept ademt jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist. HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te gaan dineren.

De naam Silverscreen is gebaseerd op het gouden tijdperk van het witte doek. De bioscoop uit de jaren ’20 en ’30 in New York City speelt een grote rol in het decor. Het interieur bestaat uit retro meubilair met typische ronde tafels en leren banken. Het menu bestaat uit Amerikaanse gerechten, zoals hamburgers, donuts en New York style Rubensandwich.

HMSHost wil volgens general manager Jan Willem Hilbron inspelen op de wensen van de reizigers. ‘Concepten worden van A tot Z uitgedacht en niet één concept zal één op één worden gekopieerd. Omdat er vanuit deze pier vooral veel Amerikanen vliegen, jaarlijks zo’n achthonderdduizend, hebben we samen met Schiphol op deze plek gekozen voor een concept met een Amerikaans karakter’, aldus Hilbron.