Bavaria met blik in de horeca

Bavaria met blik in de horeca

Tijdens de Horecava presenteerde Bavaria een unieke lijn waarmee de brouwer haar 8.6 bieren in de horeca onder de aandacht wil brengen in de horeca: in robuuste blikken.

Het zal voor de gemiddelde gast en ondernemer een opvallende verschijning zijn: blikken bier in de horeca. Maar nu introduceert Bavaria haar 8.6-range in blik in de horeca. Cinte Welsing-Swinkels, verkoopdirecteur Horeca Nederland: 'In Frankrijk zijn wij op dit gebied al marktleider en we vonden het tijd hier ook te introduceren.' De noviteit lijkt een gedurfde stap. Welsing beaamt dat. 'Maar dat is ook ondernemen en wij denken dat de Nederlandse horeca er klaar voor is.'

Zwaarbieren

Naast het feit dat de nieuwe verpakkingen ondubbelzinnige blikvangers zijn, zijn dat ook de smaken en de zwaarte van de bieren. Cinte Welsing-Swinkels: '8.6 hebben we natuurlijk al jaren in ons assortiment, en we merken dat de interesse voor speciaalbier toeneemt. Dat geeft ons de gelegenheid mooie dingen te doen. ' Het 8.6-bier is 100 procent ondergistend zwaarbier en wordt ook stevig in de markt gezet. De range bestaat uit vijf smaken. Black (aroma van cacao en koffiebonen, 7,9%), Red (gebrande mout, tarwe en hop, 7,9%), Absinthe (absint-balsem en specerijen, 8,3%), Original (8,6%) en Extreme (10,5%).