Gasten nog steeds ontevreden over de kwaliteit van café-huiswijnen

Gasten nog steeds ontevreden over de kwaliteit van café-huiswijnen

De kwaliteit van de huiswijnen in de horeca neemt langzaam toe maar de Nederlandse gast wordt nog regelmatig teleurgesteld. Onderzoek wijst uit dat de kwaliteit van huiswijnen in cafés en bars te wensen over laat.

Slechts 2,8% van de ondervraagde horecabezoekers vindt de kwaliteit van de huiswijn in een etablissement goed, zo blijkt uit het onderzoek, aldus Wijnimporteur Oud Reuchlin & Boelen. Uit het onderzoek blijkt tevens dat horecabezoekers goed glaswerk, duidelijkheid over de wijn, getraind personeel en een goede prijs-kwaliteit verhouding erg belangrijk vinden. Wijnimporteur Oud Reuchlin & Boelen start daarom een nieuw initiatief om het kwaliteitsimago van huiswijnen in de horeca te verbeteren.

Geen overzicht
Horecaondernemers die deelnamen aan het onderzoek, blijken zich vaak gedwongen te voelen om voor bepaalde wijnen van hun vaste leverancier te kiezen of verliezen het overzicht door het ruime aanbod aan goedkope wijnen. Het schenken van een goede huiswijn wordt door horecaondernemers vaak onderschat.   Oud Reuchlin & Boelen wil daar wat aan doen en komt daarom met het Hier Goede Huiswijn-programma. Dat programma biedt de horecaondernemer tips & tricks om meer wijnbeleving toe te voegen.

Wijntraining
Wijntraining van het personeel is hier een onderdeel van. Daarnaast biedt het programma de ondernemer reclamematerialen die de zichtbaarheid van de huiswijn verhogen. Om de kwaliteit van de huiswijn te kunnen garanderen, zijn er voor het Hier Goede Huiswijn-programma een aantal kwalitatieve huiswijnen geselecteerd.