‘Maar is het dan zo belangrijk dat ik het viltje met het logo naar de gast toe op tafel leg?’. Nou, van levensbelang is het natuurlijk niet, maar als je ’t viltje toch op tafel legt, waarom dan niet meteen goed? Het zijn de details die de doorslag geven. Dat geldt ook voor het neerzetten van een flesje of een bierglas.
Vakjury
Terrassen die zich dit jaar weten te plaatsen voor de tweede ronde, krijgen voor het eerst echter een vakjury op bezoek. Tijdens dit onaangekondigde bezoek, dat tevens anoniem plaatsvindt zal het jurylid op veelal dezelfde dingen letten als de mystery visitor, maar nog net iets scherper. En wat dan precies?
Exterieur
Staat het terras er netjes bij, is het meubilair goed onderhouden, staan de stoelen netjes aangeschoven?
Begroeting
‘Goedemiddag!’. Gasten dienen zich direct welkom te voelen op een terras. Niets is vervelender dan niet opgemerkt te worden. Behalve wellicht opgemerkt te worden en niet begroet.
Uitstraling medewerkers
Ze zijn het visitekaartje van het bedrijf. De medewerkers die op het terras lopen. Zijn ze als zodanig herkenbaar? Dragen ze bedrijfskleding? Is deze schoon en/of gestreken? Eigenlijk de basisregels voor iedere bedrijfsvoering op niveau.
Nog meer punten weten? Lees het allemaal in de nieuwe Misset Extra Terras die begin maart verschijnt.
Inschrijven voor de Terras Top 100 kan hier.
Goed voorbereid het terrasseizoen in? Dan kunt u zich ook nog inschrijven voor de Terras Bootcamp die 7 maart plaatsvindt.